mars 30, 2006

Är en icke-sysselsatt person..


..arbetslös


eller


arbetsfri
?

4 kommentarer:

Anonym sa...

arbetsSÖKANDE

Anonym sa...

ref. B�sta F�RSTA-MAY-PROTEST i 17 �r/fy 17

*+*

S�DERBO/speciellt de som har utl�ndskklingande namn i H�GDALEN DISKRIMINERAS cyniskt och nonchaleras hos staten exempelvis den turkiske advokaten/sjuspr�kige tolk Ekrem TOS (sedan 17 �r vistas i Sverige, svensk medbiorgare allts�) som verksamma i R�gsved drabbade extra h�rt af detta strukturella diskrimineringsmaskineriet... F�rst och fr�mst den hycklande m�starverket Migrationsverket som s�kte juridiskhj�lp till minst 6000 asyls�kandena i f�rra �ret, undvek att kalla tolk/juristen Ekrem TOS, inte skickats n�got �rende; n�gon injudan till Intergrationsverkets antidiskriminerings m�tena heller.. Man beh�ver inte vara expert att se sanningen.. �ven vanliga t�mdjur m�rker vad f�rnedring betyder... Myndigheter talar om diskriminering men samtidigt bevittnar vi p�g�ende dubbelmoral, med milda ordet �r det rena rama avsiktligt f�rsummelse, f�rnedring....

D� ETOS Firman allts�, f�rst�ndaren jurist-tolk Ekrem TOS blev tvungen att avsl�ja vad som stinker bakom den officiella finfina pelaren och formaterad nedanst�ende namninsamling/UPPROP som B�sta May Day PROTEST i EU-medien

**

H�r bifogas ett exempel att informera allm�nheten.. Det skickas ju till myndigheter men det m�rks att man �nskat att folk reagerar.. Tyv�rr, man tappar f�rtroendet hos de �versittande instrumenter... Hoppet ligger hos folket; inte hos myndigheter l�ngre...


**

Till alla myndigheter/ organisationer/press
via "DU"
/skicka vidare! (beh�vs inga frim�rke i flesta omr�dena; r�cker bara minsta graden af human-k�nsla, plus hj�rnbit att fatta!

=========================

Tema: Officiell VARNING/Tidsfrist (bara en m�nad, g�ller fr.o.m. idag) 27 april 2006

Sk�rp er och sluta hyckla annars ska jag anm�la er! Sedan flera �r bedriver jag verksamheten, firman heter ETOS-hemf�retag... Jag �r turkisk advokat och tolk i 7 (sju) spr�k. Strax efter EU medlemskap (1995) och validering af H�gskoleverket bekr�ftade mina r�ttigheter att arbeta �ven som jurist... Det betyder att jag inte saknar n�gon Jesus att g�ra mitt, mina diplom och erfaren �r h�gre af alla kommunala instrumenter som sitter d�r och �verdriver med folket och inte ger n�got uppdrag till mig... Det �r bara n�got exempel och jag f�rst�r att det �r otur att tr�ffa okunniga som inte alls vet att min niv� r�knas h�gre (120+20 po�ng) �n af alla flesta jurister/tolk i 24 l�nder. Plus, man f�r r�kna min erfaren som till�gg eftersom jag slutade juridiska fakulteten i 1982 och varit i arbetslivet sedan dess.
Vet ej, kanske skulle mitt humanit�rt engagemang ocks� r�knas som plus... Varf�r inte!.. Jo, vissa kretsar n�mner mig "M�nniskor�ttsk�mpe" f�r att jag engarerar g�rna humanit�rt s�tt... Flesta fall, men h�r beh�vs ju inte reklamera...
�nd� f�rsummas mitt arbete, titel, personlighet hos de som sitter i maktkorridorer. Om ni �r en af s�dan ansvarig borde ni n�mna er "medskyldig"... D� riktar jag min varning direkt till dig f�r att det strider mot grundlagen att bedriva n�gon dold agenda, i terminoloigin heter detta "elimination".. Du �r rena rama brottsling enligt uppfattningen m�nskligar�ttigheter! �ven i svenska lagar f�r man inte bedriva s�dan skam oavsett du kallar detta strukturell rasism, diskriminering, isolering etc etc!.. Allt detta �r f�rbjudet!.. Om du inte kapabell fatta vad du sysslar d�r, d� �r det dags att du l�mnar din post till en passande person och s�ka jobb som grisk�tare...
F�rst och fr�mst de som h�gst ansvarige i Migration-o. Integrationsverket/kommunala stolar, l�nsstyrelsen, jourverksamheter...med flera lurendrejeri centra.
Ni som ordnar konferenser har egentligen inte ens lyckat minsta respekt i mitt hj�rta f�r att mina 17 �r som f�rsvann i Stockholm, blev plus erfaren att se ert r�tta ansikte... Era �lskare hundar �r mer respektabla f�r att de inte ljuger, inte konferenserar i ABF!...
N�r jag �ppnade min f�rsta advokatbyr�n i 1984 d� var vissa personer p� dagis; menas, blivit dem vuxna utifr�n som tagit makt men inre delen saknas n�got m�nskligt... Om du �r en af dem; r�kna med din egen �lder!.. D�tiden hade jag vetenskap i s�cken, kanske hade du n�gra kilo bajs i din bl�ja i b�rjan af 80-talet. Nu l�ter det att vissa mongoloider bar detta skit i �vre delen af sin kropp och d�rf�r �r det inte konstigt s�dana varelser nedv�rderar mig... De som s�tter annonser i kommuner/jour/migration etc anslagstavlan, l�tsas hj�lpsamma meddelar att det finnas "r�dgivare" men samtidigt m�rker man att dessa listiga horaktige anst�llda suddar bort vissa namn och d� h�nvisas egentligen mesta korrumperade jurister... Vissa fall hamnar rena karakt�rer i botten eller syns aldrig och medien hj�lper att tysta ned oppositionella r�relsen, jo jag �r inte ensam som s�rade (f�rlorade 17 �r/fy sjutton!) i den smutsiga processen.. D�rf�r borde hederliga st� upp och solidarisera med mig... Vad b�r man g�ra?! Varna!... Det g�r jag!.. H�rmed varnar jag dem som skickar klienter till sina n�ra/k�ra sektmedlemmar.. N�gon g�ng, n�gostans b�r de snyltsyskoner betala sina smutsiga aff�rer d.v.s. s�dana hederl�sa r�ttor b�r sk�rpa sig och vara redo att st�llas till svars!
Jag ska anm�la er hos JK (om den ocks� nonchalerar d� forts�tter jag protestera hos andra bl. a. FN/institutionerna �ver hela v�rlden) s�l�nge du&dina samverkande tv�benta missbrukar demokratiske v�rderingar, bedrar m�nskligheten och forts�tter f�rsumma mitt yrke/erfaren/talang/personlighet!..
Firman ETOS �r verksam �ven som Int. Antidiskrimineringsbyr� ETOS (trots diskriminerad sj�lv) har F-skatte/registreringsbevis 47111, visas upp vid f�rsta m�tet; byr�n ligger i t-bana R�gsved, Stockholm
Ni f�r ju publicera detta exempelvis som en nyhet, rubricerad "Strukturell rasism avsl�jad/Den sanna oberoende antirasistiska juristbyr�n ETOS varnar de sektstyrda falska antirasistiska byr�er/korrupta r�ttor b�de i kommuner-l�nsstyrelsen-parlamantet-AMS/migrationmaskineriets snyltm�starna som suger ut folket...d� o. d� svartlistas oppositionella, inte minst ETOS"

Inga h�lsningar

Ekrem TOS, jur.kand. tolk

_______________________________________

Detta UPPROP blev vald som F�RSTA MAJ/b�sta PROTESTAKTION i medien som representerat R�gsved's modiga akademiker (Obs: Ekrem TOS r�ker inte, dricker inte och det var extra f�rnedring d� vissa kommunanst�llda f�rs�kte smutskasta genom att s�ga "R�gsved=Drogsved", menas ETOS firman som s�te i R�gsved... Egentligen ETOS �r medlem i humanit�ra organisationer och k�mpar mot illegala narkotika handeln... Det �r extra svinaktige f�rnedring fr�n arroganta �versittande-kategorien; eller hur?!

Anonym sa...

http://msgs.securepoint.com/cgi-bin/get/ipfilter-0604/1/1.html

Anonym sa...

Well, "Besserwisser" pointed before, "I show them the stars, but many of them still staring at my middlefinger!"


Best regards to human!..


Advocate Ekrem TOS

Advocate_Ekrem_TOS@yahoo.de