maj 10, 2007

Inget bra för mig själv

Jag tror jag är kär. Svart blogg heter Eldkvarns nya skiva. Klockrena och lena texter som ibland är aningen skumma (Jo, Plura har väl tagit en och annan hojt. Och kokain också såklart). Men endel är lite skumt i hans textförfattade..Är han betuttad i sin syster (hör:Min systers karneval)?

Texterna är också ärliga och äkta, utelämnande liksom. Han tar dessutom upp verkliga händelser och verklighetsbeskrivningar som man kan känna igen sig i, även om de ibland är obekväma och politiskt inkorrekta. Drogromantik (hör: Fulla för kärlekens skull) blandas med låtar (hör: Inget bra för mig själv) där han tar upp problemet man har med att när man smakat det goda - då tar det inte slut - man är bra för sig själv.

Musiken i Svart blogg svänger som bara den och stråkarna ligger fint! Helt klart en av årets bästa plattor!

Inga kommentarer: